preskoči na sadržaj

Osnovna škola Centar Pula

Četiri temeljne odgojne vrijednosti prema Jesperu Juulu

Roditelje se često olako okrivljuje za različita dječja ponašanja polazeći od pogrešne pretpostavke da roditelji znaju i mogu kontrolirati ponašanje svog djeteta kao i sve čimbenike koji na njega utječu.

Međutim, biti roditelj nije ni lako ni jednostavno. Iako je roditeljstvo jedna od najvažnijih uloga koju preuzimamo, za to nas nitko posebno ne priprema. Nekad je većina roditelja odgajala svoje dijete uglavnom prema vlastitim iskustvima koja su oni sami imali sa svojim roditeljima. I današnji roditelji često osjećaju nesigurnost i ne znaju kako postupiti u određenoj situaciji, ali je činjenica da se trude i žele u pojedinim situacijama postupati drugačije i bolje od svojih roditelja, no problem je u tome što često ne znaju kako.

Za sve one koji žele bolje razumjeti svoje dijete i sebe kao roditelja te s djetetom izgraditi dobar odnos preporučujem izvrsne knjige svjetski priznatog danskog psihologa i obiteljskog terapeuta Jespera Juula o čijoj popularnosti govori da su mu knjige do sada prevedene na 23 jezika, a na hrvatski jezik prevedeno ih je devet („Vaše kompetentno dijete“, „Od odgoja do odnosa“, „Ovo sam ja! Tko si ti?: O bliskosti, poštovanju i granicama između odraslih i djece“, „Znati reći NE mirne savjesti“, „Hura! Idemo jesti!“ ...).

Knjige su pisane jednostavnim jezikom, te sadrže brojne korisne primjere iz svakodnevnog života u kojima autor slikovito objašnjava što zapravo dijete poručuje roditeljima svojim ponašanjem te objašnjava zašto je neko roditeljsko ponašanje neučinkovito.

Razvio je koncept „autentične roditeljske moći“ te osporio neke od temeljnih pretpostavki dominantnih tradicionalnih metoda odgoja, a njegove originalne i vizionarske ideje potvrdila je i dokazala suvremena neuroznanost i psihologija međuljudskih odnosa.

U knjizi Četiri vrijednosti koje će djecu pratiti do kraja života Jesper Juul naglašava četiri temeljne odgojne vrijednosti koje bi roditelji trebali njegovati u odgoju djece. Kao i sve ostale njegove knjige i ova sadrži brojne primijere stvarnih situacija koje su za njegove čitatelje bile izazovne te su od njega tražili savjete kako postupiti, a što daje mogućnost i drugim roditeljima da navedene savjete primijene u vlastitom životu i preispitaju vlastite postupke.

Te vrijednosti su:

1. Uvažavanje ili uspješna interakcija između roditelja i djece koja se odvija na istoj razini. Roditelj i dijete su jednako vrijedni i imaju jednaka prava i potrebe. Ravnopravnost podrazumijeva da se dijete uvažava kao pojedinac s vlastitim mišljenjem, željama i potrebama te da mu se daje prostor za izražavanje i donošenje odluka.

„Isto vrijedni“ (gleichwuerdigkeit) jedan je od termina koji je on sam osmislio kako bi najbolje objasnio ono što je ključno u međuljudskim odnosima. U hrvatskom jeziku prevodi se riječju Uvažavanje. Za autora uvažavanje nije isto što i jednakost, a niti ravnopravnost. Uvažavanje u odnosima znači spoznati da svi ljudi, neovisno koliko imaju godina, imaju pravo zadržati svoje dostojanstvo i da poštuju drugoga. To je odnos u kojem se misli, osjećaji, slika o sebi, snovi i unutarnji svijet djeteta shvaćaju krajnje ozbiljno, kao što bi s nekom odraslom osobom. Vodeća uloga i dalje pripada roditeljima, ali na način da uvažavaju svoju djecu, poštuju ih kao individue, te njihove želje i potrebe.

 

2. Integritet znači reći DA sebi i NE tuđim željama. To bi značilo jasno biti svjestan što želimo, a što ne želimo te to jasno i izraziti. Autor navodi kako to nema veze s egoizmom i da izraziti svoje potrebe ne znači pod svaku cijenu ih i provesti u djelo, već na to gleda više kao na način da se zbližimo s drugima i raspravimo s njima o njihovim potrebama.

Svaki je pojedinac, bio on velik ili malen, individua sa svojim potrebama za koje želi da budu prepoznate. Svoje dijete trebali bismo poticati na izražavanje svojih potreba i želja te ih kao takve uvažavati. Ali isto tako dijete treba roditelja koji će mu znati reći „da“, ali i znati reći „ne“ , jer upravo u tim situacijama kada mu je rečeno „ne“ dijete uči važnu lekciju kako se nositi s porazima, udarcima sudbine i neostvarenim željama.

 

3. Autentičnost ili sposobnost biti ono što jesmo kako bismo i druge mogli prihvatiti onakvima kakvi jesu. Biti autentičan znači biti stvaran i istinit. Najdjelotvornija zamjena za pohvalu i pokudu u obitelji je iskren i stvaran odgovor „To mi se sviđa ili to mi se ne sviđa“. „To volim ili to ne volim“. Ako smo autentični i djelujemo iz istinskog djela sebe to ima potpuno drugačiji učinak na nas same i na našu djecu nego kad igramo uloge npr. razumnog oca ili dosljedne majke. Ako djelujemo iz autentičnog dijela sebe, to ne samo da je zdravije za nas same nego na taj način pružamo i primjer svojoj djeci. Poruka koju šaljemo jest: „Meni je u redu biti to što jesi“. Na taj način ostajemo vjerni sebi, ali i svjesni toga da svatko stvarnost doživljava na svoj način. Ako u određenoj situaciji dijete stvori subjektivan doživljaj koji je potpuno suprotan našem, umjesto da ga osudimo trebali bismo njegovo poimanje stvarnosti promatrati jednako vrijednim.

Djeca se mogu pravilno razvijati samo onda ako im svojim ponašanjem ne poručujemo da je pogrešno ako nešto doživljavaju na određeni način i da zato nešto s njima nije u redu. Često su i sami roditelji odrastali u obiteljima u kojima nije bilo autentičnog ponašanja, te u vlastitoj prošlosti nemaju ništa iz čega bi mogli o tome učiti. U njihovom je djetinjstvu vladalo pravilo da djeca ne smiju reći što žele ako ih se ne pita i da su roditelji ti koji znaju što je najbolje za njihovu djecu.

4. Odgovornost za kvalitetan odnos između roditelja i djece uvijek počiva na roditeljima.

Biti odgovoran znači preuzeti odgovornost za vlastiti život, postupke i stavove. Uz ovu osobnu odgovornost naglašava važnost i društvene odgovornosti, prema drugim ljudima. Smatra da prema drugima možemo biti odgovorni tek kad preuzmemo odgovornost za sebe. Za kvalitetan odnos između roditelja i djece uvijek su odgovorni roditelji. Za lošu atmosferu u obitelji nije odgovorno dijete koje se ne ponaša kako smo zamislili, već isključivo roditelji. Djetetovo ponašanje je možda okidač, ali je odgovornost isključivo na roditeljima. Nekad se smatralo da su za dobar odnos zaslužni roditelji i njihove odgojne metode, a za loš odnos su kriva djeca. Odgovornost je vještina koja se uči te je važno djeci od najranije dobi davati priliku da je uče kroz njima primjerene situacije. Npr. Ako roditelj djetetu koje više ne želi jesti, dozvoli da kaže da više nije gladno i prestane jesti, dijete će se osjećati uvaženo, poštovati će se njegove granice te će ono samo preuzeti odgovornost za svoju odluku, za to

da npr. za 10 minuta ne može ponovo jesti.

 

Literatura:

Juul, J. (2018) Četiri vrijednosti koje će djecu pratiti do kraja života. Split. Harfa d. o. o.

Pripremila: Školska psihologinja Jeannette Glivarec

zahtjevi za upis i ispis učenika iz izbornog predmeta
upis u prvi razred osnovne škole

                                        OBAVIJEST                 

O UPISU DJECE U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

                  ZA  ŠKOLSKU GODINU 2023/2024.

 

Na temelju čl. 17. i 19. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine br. 87/08., 86/09., 92/10., 105/10., 90/11., 5/12., 16/12., 86/12., 126/12., 94/13., 152/14., 7/17., 68/18., 98/19., 64/20., 151/22)

                                                  

1. Sva djeca koja su do 1. travnja 2023. godine navršila šest godina života upisuju se prema navedenom zakonu u prvi razred pripadajuće osnovne škole.

 

2. Upisati se mogu i djeca koja navršavaju šest godina života nakon navedenog datuma ukoliko imaju odobrenje Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije.

 

                          UPISI DJECE OBAVLJATI ĆE SE 

                              12. 13. i 14. lipnja  2023. godine

                 od 9.00 do 12.00 sati te od 17.00 do 19.00 sati

 

                     U PRIPADAJUĆOJ OSNOVNOJ ŠKOLI

 

Roditelji, odnosno staratelji djece na upis trebaju donijeti odobrenje Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu za prijevremeni upis u prvi razred osnovne škole.

 

 

     Upravni odjel za obrazovanje, sport i

                                                            tehničku kulturu Istarske županije         

PREDUPIS DJECE U PRVI RAZRED

Upravni odjel za obrazovanje, sport i tehničku kulturu

Labin, G.Martinuzzi 2

Klasa: 602-02/22-03/14

Urbroj: 2163/1-05/19-22-02

Pula, 12.12.2022

 

                                                              P O Z I V

                            ZA PREDUPIS DJECE U PRVI RAZRED

                                             OSNOVNE ŠKOLE

 

Na temelju čl. 17., i 19., Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, br. 87/08., 86/09., 92/10., 105/10., 90/11., 16/12., 86/12., 94/13., 152/14., 7/17., 68/18., 98/19., 64/20-uredba)

 

                                                              POZIVAJU SE

 

roditelji, odnosno skrbnici, s prebivalištem na području Grada Pule, Općine Fažana, Medulina, Ližnjana i Grada Vodnjana, da prijave djecu koja će do 1. travnja 2023. godine navršiti šest godina života radi evidencije polaznika prvog razreda osnovne škole, te organiziranja pregleda djece u školskoj godini 2023/2024.

 

Predupisi će se obavljati  25., 26., i 27. siječnja 2023. godine, od 8 do 12 sati.

 

Predupisi se obavljaju putem Google obrasca na sljedećem linku: https://forms.gle/yPJUfgmRxs4r5ctc8

 

 

Podatke potrebne za predupis molimo pošaljite u navedeno vrijeme putem Google obrasca.
Ukoliko imate poteškoća s ispunjavanjem obrasca, podatke možete poslati i na e-mail maja.manzin@skole.hr ili na telefon 0992401416.
 

  • Ime i prezime učenika
  • Spol učenika
  • Datum rođenja učenika
  • OIB učenika
  • Adresa stanovanja učenika
  • Ime i prezime majke
  • OIB majke
  • Broj mobitela majke
  • Ime i prezime oca
  • OIB oca
  • E-mail majke
  • E-mail oca
  • Ime dječjeg vrtića kojeg je učenik pohađao
  • Korištenje iPada u nastavi (Da/Ne)
  • Pohađanje izborne nastave informatike (Da/Ne)
  • Pohađanje izborne nastave vjeronauka (Da/Ne)
  • Pohađanje produženog boravka (Da/Ne)
  • Naznaka ukoliko je planiran prijevremeni upis ili odgoda upisa
  • Naznaka ukoliko učenik ima teškoća u razvoju

 

 

Za upis u osnovnu školu izvan upisnog područja, zahtjev se podnosi osnovnoj školi u koju se dijete želi upisati.

Za dijete koje će do 31.12.2023. godine navršiti šest godina, a nije školski obveznik, roditelj može najkasnije do 31. ožujka 2023. godine podnijeti zahtjev Upravnom odjelu za obrazovanje, sport i tehničku kulturu u Istarskoj županiji u pisarnici, Splitska 14, Pula, radi uvrštavanja djeteta u popis školskih obveznika.

Po izvršenom predupisu roditelju će se uputiti pismeni poziv za pregled djeteta kod nadležnog školskog liječnika.   

 

  Upravni odjel za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije

Priloženi dokumenti:
1670923754786631 (1).doc

UPIS I ISPIS IZ OŠ CENTAR PULA
Poštovani roditelji/skrbnici,
 
prilikom upisa, odnosa ispisa učenika iz Oš Centar, molimo vas da koristite sljedeće obrasce.
Za upis i ispis potrebno je prvenstveno uputiti Zamolbu za upis, odnosno ispis učenika. Navedene zamolbe možete poslati na službeni e-mail škole.
Nakon odobrenja Učiteljskog vijeća, roditelj ispunjava Upisnicu, a razrednik Ispisnicu.
Dokumenti se nalaze u privitku niže.
 
KUTAK STRUČNIH SURADNIKA

Poštovani roditelji/ skrbnici

obavještvamo Vas kako su naše stručne suradnice formirale svoj virtualni kutak kako bi bile dostupne Vama i učenicima. Tamo Vas vodimo klikom na poveznicu

 

Aktivnosti i igre u periodu kućne izolacije

 

Prema tvrdnjama dr Ranka Rajovića (autora NTC sustava učenja, člana Mense i Vijeća za darovitu djecu te I samog oca četvero djece) jedan od prioriteta u budućnosti bit će kreativnost i nove ideje, tako da je krajnje vrijeme da to uključimo u rad s djecom. Možemo već sada iskoristiti vrijeme u kućnoj izolaciji i pokrenuti neke igre koje će aktivirati skrivene potencijale naše djece.

Nije posao roditelja da sve naprave umjesto djeteta i da ga zabavljaju. Moraju biti usmjereni na djecu i, primjerice, pokrenuti neku igru i kreativnost, čak se i igrati jedno vrijeme s djecom i to je dovoljno. Kasnije neka djeca tu igru igraju sami, a roditelji neka obavljaju neke druge poslove.

Djeca su trenutačno uplašena i vide da nešto nije uredu. Moramo im objasniti da je u pitanju koronavirus, ali da se moramo pridržavati nekih pravila. Djeca shvaćaju što se događa, posebno školska djeca, pa se možemo na njih osloniti. Ona hoće pomoći u ovakvim situacijama, instinktivno slijede upute, pomažu… 

Roditelji sada moraju naučiti biti strpljivi, suzdržati se u nekim situacijama, a uz puno ljubavi i razumijevanja i to će biti moguće. Od roditelja i njihovog ponašanja ovisi kako će djeca proći kroz ovu krizu. Zato je savjet dr. Rajovića roditeljima neka se educiraju, čitaju korisne savjete, suzdrže se u nekim situacijama, naprave kućne poligone i dozvole djeci igre koje aktiviraju kreativnost. 

Dr. Rajović pokrenuo je projekt Vrijeme za NTC putem kojeg pomaže roditeljima prebroditi vrijeme izolacije te kroz igre i aktivnosti provesti što kvalitetnije vrijeme s djecom kod kuće.

Na ovim linkovima možete pronaći puno korisnih aktivnosti I igara u period kućne izolacije.

https://ntcucenje.com/aktivnosti-i-igre-u-periodu-kucne-izolacije/

https://www.facebook.com/NTC-sistem-u%C4%8Denja-524117360943918/

VJEŠTINE SUOČAVANJA I MENTALNO ZDRAVLJE DJECE

Djelatnici Odgojnog savjetovališta izradili su letak „KAKO PODRŽATI VJEŠTINE SUČAVANJA I MENTALNO ZDRAVLJE DJECE“ koji je, prvenstveno, namijenjen djeci i roditeljima.

Materijal sadržava niz aktivnosti za koje vjerujemo da mogu pomoći djeci u izražavanju svojih osjećaja i misli, usmjeravaju ih na razumijevanje promjene i na budućnost.

Također, vjerujemo kako može pomoći i odraslima da samo ostanu u sadašnjem trenutku, prateći dijete te se prisjete svojih snaga, resursa i sustava podrške.

Više na POVEZNICI. 

KORONA VIRUS I MENTALNO ZDRAVLJE

Vezano uz temu pročitajte OVDJE

Studenti Učiteljskog fakulteta u Zagrebu pomažu učenicima diljem RH

Studenti Učiteljskog fakulteta organiziraju online pomoć u učenju u sklopu projekta Online zadaću napiši, jedinicu izbriši. Budući da je nastava u školama zbog opasnosti od širenja koronavirusa obustavljena, na ovaj način budući učitelji žele pomoći učenicima osnovnoškolske dobi od prvog do četvrtog razreda da uz pomoć besplatnih tjednih instrukcija putem online platformi razumiju i nauče sadržaj s kojima imaju poteškoće.

 

Više pročitajte na POVEZNICI

 

OBAVIJEST RODITELJIMA I UČENICIMA O NAČINU RADA ŠKOLSKE DEFEKTOLOGINJE-SOCIJALNE PEDAGOGINJE ZA VRIJEME TRAJANJA NASTAVE NA DALJINU

Poštovani roditelji i dragi učenici,


U cilju zaštite svih nas dok traje nastava na daljinu, školska defektologinja –soc.pedagoginja biti će vam na raspolaganju na načine kojima se izbjegavaju direktni kontakti. Kao i inače, tako i sada kada su nam svima savjet i podrška još i više potrebni, možete joj se obratiti ukoliko trebate savjet i pomoć. Na raspolaganju vam je putem e-maila ilse.boskovic-duic@skole.hr na kojem možete potražiti odgovor na pitanja koja vas muče ili ako želite možete dogovoriti termin za telefonski razgovor. Nakon što dogovorite termin, naša defektologinja posvetit će vam vrijeme i pažnju kao da ste došli u prostore škole. Osim toga, pomoć defektologinje-soc.pedagoginje možete zatražiti tako da joj pošaljete poruku u chat preko virtualnih učionica/Microsoft Teams ili posredstvom razrednika. Preporučujemo da pratite sadržaje web stranice škole na kojima će stručna služba škole objavljivati važne informacije i edukativne sadržaje koji vam mogu biti korisni u nošenju sa novonastalom situacijom. Zahvaljujemo svima na suradnji.

 

KATALOG KNJIŽNICE
 
VIRTUALNA KNJIŽNICA
 
E- DNEVNIK

 
RASPORED ŠKOLSKOG ZVONA

 
FACEBOOK STRANICA ŠKOLE
 
 
Korisni linkovi






 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
TRAŽILICA


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 25. 11. 2015.

Ukupno: 215648
Danas: 52
 
Kalendar
« Svibanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 
 > KUTAK ZA RODITELJE
CMS za škole logo
Osnovna škola Centar Pula / Danteov trg 2, HR-52100 Pula / os-centar-pu.skole.hr / ured@os-centar-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju