Stručna služba

O našoj stručnoj službi

Stručni suradnici u našoj školi su pedagog, defektolog-socijalni pedagog, psiholog i knjžničar.
Rad pedagoga, defektologa-socijalnog pedagoga, psihologa i knjižničara usmjeren je na sva područja odgojno-obrazovne djelatnosti i sudionike koji sudjeluju u ostvarivanju ciljeva osnovne škole. Ta područja su:
• pripremanje školskih odgojno-obrazovnih programa i njihove realizacije,
• neposredno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu,
• vrjednovanje odgojno-obrazovnih rezultata, provođenje studijskih analiza, istraživanja i projekata,
• stalni stručni razvoj nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti u školi,
• knjižnično-informacijska i dokumentacijska djelatnost.
• poticanje usvajanja vrijednosti, stavova i navika koje omogućavaju cjelovit razvoj osobnosti učenika,
• praćenje razvoja i odgojno-obrazovnih postignuća učenika,
• sudjelovanje u provođenju zdravstvene i socijalne skrbi učenika,
• profesionalno informiranje i usmjeravanje učenika u skladu s njihovim potrebama,  interesima i sposobnostima,
• pružanje savjetodavne pomoći učenicima, roditeljima, učiteljima, stručnim tijelima i drugim sudionicima odgojno-obrazovne djelatnosti /procesa,
• sudjelovanje u uvođenju pripravnika u samostalni odgojno-obrazovni rad,
• sudjelovanje u stručnom usavršavanju odgojno obrazovnih djelatnika,
• istraživanje potrebe za kvalitetnu organizaciju odgojno-obrazovnoga rada,
• istraživanje i analiziranje pojedine pedagoške /psihološke / defektološke pojavnosti (programa ,akcija, odgojno-obrazovnih postignuća, pedagoškog standarda) i drugih sastavnica odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa,
• rad na povezivanju škole s lokalnom i širom zajednicom,
• uvođenje i praćenje inovacije u svim sastavnicama odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa,
• praćenje nove spoznaje iz područja pedagogije / psihologije / defektologije i njihovu primjenu u nastavnom i školskom radu,
• uspostavljanje i razvijanje sustava informatičke i dokumentacijske djelatnosti radi evidencije i unaprjeđivanja osobnoga rada te rada škole,
• provođenje vrjednovanja i samovrjednovanja rada sudionika odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa u školi.

 

 

Stručni suradnici –pedagog, defektolog-socijalni pedagog i psiholog u osnovnoj školi pružaju podršku učenicima, učiteljima i roditeljima kako bi osigurali emocionalno, socijalno i akademsko dobrostanje učenika.
Pedagog radi na razvoju pedagoških strategija, prateći napredak učenika te identificirajući potrebe za dodatnom podrškom. On također surađuje s učiteljima i roditeljima kako bi razvijao individualne planove prilagođene potrebama učenika.

Defektolog-socijalni pedagog radi na ranom otkrivanju teškoća kod učenika te pružanju pomoći učenicima s teškoćama kao i savjetodavnom radu s učiteljima i roditeljima učenika. U suradnji s učiteljima izrađuje individualne odgojno-obrazovne programe za učenike s teškoćama koji imaju Rješenja o prilagođenim I individualiziranim programima. Prati i koordinira rad pomoćnika u nastavi učenika s teškoćama.

Psiholog je odgovoran za procjenu i tretman emocionalnih i psihičkih izazova učenika, kao i za pružanje savjeta roditeljima i suradnju s nastavnicima u stvaranju podržavajućeg okruženja.

Svo četvero stručnjaka zajedno surađuju u cilju stvaranja školske zajednice koja potiče učenje, razvoj socijalnih vještina te pruža podršku u rješavanju eventualnih izazova koje učenici mogu susresti tijekom školovanja.
Zajednički rade u savjetodavnom radu s učenicima, vođenju pedagoške dokumentacije, provode radionice, posjećuju nastavu, rade na usavršavanju i sl. Suradnja s učiteljima odnosi se i  na suradnju s ravnateljicom škole čija je uključenost u sve procese od izuzetne važnosti za uspješan rad škole.

Filozofija poučavanja

Stručna služba u osnovnoj školi sastoji se od psihologa, pedagoga, logopeda i drugih stručnjaka koji pružaju podršku učenicima, nastavnicima i roditeljima. Njezin cilj je da pomogne učenicima sa emocionalnim, socijalnim, obrazovnim i govornim poteškoćama. Stručna služba radi na prevenciji problema u ponašanju i učenju, kao i na razvoju socijalnih vještina i emocionalne inteligencije. Također, pruža savjetodavnu pomoć roditeljima kako bi im olakšala suočavanje sa izazovima u odgajanju i obrazovanju djece. Kroz timsku saradnju, stručnjaci usmjeravaju rad škole ka individualizaciji nastave i pružanju pomoći svim učenicima.

Radno vrijeme: od 8 do 14 sati

Individualni razgovori prema dogovoru

E-pošta: loreta.ribaric@skole.hr

Tel: 052/571-166

Loreta Ribarić, stručni suradnik pedagog

Stručni suradnici

Redni  broj

Ime i prezime

Radno mjesto

1.

Ljiljana Glad-Racan

Ravnateljica

2.

Ilse Bošković Duić

Defektologinja

3.

Biljana Matković

Knjižničarka

4.

Loreta Ribarić

Pedagoginja

5.

Jeannette Glivarec

Psihologinja

Savjeti i zanimljivosti

Što je adolescencija ?

Adolescencija je prijelazno razdoblje između djetinjstva i odrasle dobi, obuhvaća godine od 10. do 19. života. Tijekom ovog razdoblja, djeca doživljavaju fizičke, emocionalne i psihološke promjene koje oblikuju njihov identitet. Tinejdžeri postaju sve neovisniji, istražuju svoje granice i razvijaju vlastite stavove i vrijednosti. Mnoge fizičke promjene, poput rasta i puberteta, mogu izazvati nesigurnost i emocionalnu nestabilnost. Adolescencija je također vrijeme kada se počinju oblikovati socijalni odnosi, prijateljstva postaju važnija, a obitelj može postati manje centralna. Ova faza je ključna za razvoj samopouzdanja, samosvijesti i emocionalne zrelosti. Roditelji mogu pružiti podršku omogućujući otvorenu komunikaciju i razumijevanje. Važno je biti strpljiv i tolerantni prema povremenim promjenama ponašanja i raspoloženja. Adolescencija je i vrijeme u kojem se postavljaju temelji za buduće odluke u životu, kao što su obrazovanje, karijera i odnosi. Razumijevanje i prihvaćanje ovih promjena pomaže adolescentima da lakše prebrode izazove koji dolaze s odrastanjem.

Kako roditelji mogu pomoći ?

Roditelji mogu pomoći tako da pruže emocionalnu podršku i osiguraju sigurno okruženje u kojem tinejdžer može rasti. Otvorena i iskrena komunikacija ključna je, pa je važno slušati bez osuđivanja i biti prisutni kad god dijete treba razgovarati. Trebaju poticati neovisnost i samostalnost, ali istovremeno postaviti jasne granice i pravila. Roditelji trebaju biti strpljivi i razumjeti da će tinejdžeri povremeno biti emotivno nestabilni zbog hormona i promjena u životu. Podrška u donošenju odluka, kao što su izbor škole ili prijatelja, može im pomoći da se osjećaju sigurnije. Tinejdžeri trebaju osjećati da se njihove emocije i misli shvaćaju ozbiljno, bez minimiziranja problema. Važno je učiti ih odgovornosti i pokazati im kako upravljati stresom i izazovima. Roditelji trebaju biti uzor u ponašanju, pokazivati poštovanje prema drugima i vlastitim vrijednostima. Pomažući u izgradnji pozitivnih socijalnih vještina i samopouzdanja, roditelji mogu pomoći tinejdžerima da se lakše nose s prtiskom vršnjaka. Na kraju, ljubav, prihvaćanje i povjerenje omogućuju djetetu da se osjeća podržano u svakom koraku odrastanja.

Kako pomoći djeci u učenju ?

Kako bi pomogli djeci u učenju, roditelji mogu stvoriti mirno i organizirano okruženje za učenje, bez distrakcija. Potičući redovito učenje i postavljanje ciljeva, djeca mogu razviti dobar radni ritam. Važno je biti strpljiv i ohrabrujući, slaveći male uspjehe kako bi im podigli samopouzdanje. Pomoć u razjašnjavanju gradiva ili traženje dodatnih izvora (kako online, tako i od učitelja) također može biti korisno. Uz to, djeca trebaju podršku u razvoju vještina upravljanja vremenom i motivacije za učenje.

Skip to content