Stručna služba

O našoj stručnoj službi


Defektolog-socijalni pedagog radi na ranom otkrivanju teškoća kod učenika te pružanju pomoći učenicima s teškoćama kao i savjetodavnom radu s učiteljima i roditeljima učenika. U suradnji s učiteljima izrađuje individualne odgojno-obrazovne programe za učenike s teškoćama koji imaju Rješenja o prilagođenim I individualiziranim programima. Prati i koordinira rad pomoćnika u nastavi učenika s teškoćama.
Psiholog je odgovoran za procjenu i tretman emocionalnih i psihičkih izazova učenika, kao i za pružanje savjeta roditeljima i suradnju s nastavnicima u stvaranju podržavajućeg okruženja.
Svo četvero stručnjaka zajedno surađuju u cilju stvaranja školske zajednice koja potiče učenje, razvoj socijalnih vještina te pruža podršku u rješavanju eventualnih izazova koje učenici mogu susresti tijekom školovanja.
Zajednički rade u savjetodavnom radu s učenicima, vođenju pedagoške dokumentacije, provode radionice, posjećuju nastavu, rade na usavršavanju i sl. Suradnja s učiteljima odnosi se i na suradnju s ravnateljicom škole čija je uključenost u sve procese od izuzetne važnosti za uspješan rad škole.
Filozofija poučavanja
Radno vrijeme: od 8 do 14 sati
Individualni razgovori prema dogovoru
E-pošta: loreta.ribaric@skole.hr
Tel: 052/571-166
Loreta Ribarić, stručni suradnik pedagog
Stručni suradnici
Redni broj |
Ime i prezime |
Radno mjesto |
1. |
Ljiljana Glad-Racan |
Ravnateljica |
2. |
Ilse Bošković Duić |
Defektologinja |
3. |
Biljana Matković |
Knjižničarka |
4. |
Loreta Ribarić |
Pedagoginja |
5. |
Jeannette Glivarec |
Psihologinja |

Savjeti i zanimljivosti

Što je adolescencija ?
Adolescencija je prijelazno razdoblje između djetinjstva i odrasle dobi, obuhvaća godine od 10. do 19. života. Tijekom ovog razdoblja, djeca doživljavaju fizičke, emocionalne i psihološke promjene koje oblikuju njihov identitet. Tinejdžeri postaju sve neovisniji, istražuju svoje granice i razvijaju vlastite stavove i vrijednosti. Mnoge fizičke promjene, poput rasta i puberteta, mogu izazvati nesigurnost i emocionalnu nestabilnost. Adolescencija je također vrijeme kada se počinju oblikovati socijalni odnosi, prijateljstva postaju važnija, a obitelj može postati manje centralna. Ova faza je ključna za razvoj samopouzdanja, samosvijesti i emocionalne zrelosti. Roditelji mogu pružiti podršku omogućujući otvorenu komunikaciju i razumijevanje. Važno je biti strpljiv i tolerantni prema povremenim promjenama ponašanja i raspoloženja. Adolescencija je i vrijeme u kojem se postavljaju temelji za buduće odluke u životu, kao što su obrazovanje, karijera i odnosi. Razumijevanje i prihvaćanje ovih promjena pomaže adolescentima da lakše prebrode izazove koji dolaze s odrastanjem.
Kako roditelji mogu pomoći ?
Roditelji mogu pomoći tako da pruže emocionalnu podršku i osiguraju sigurno okruženje u kojem tinejdžer može rasti. Otvorena i iskrena komunikacija ključna je, pa je važno slušati bez osuđivanja i biti prisutni kad god dijete treba razgovarati. Trebaju poticati neovisnost i samostalnost, ali istovremeno postaviti jasne granice i pravila. Roditelji trebaju biti strpljivi i razumjeti da će tinejdžeri povremeno biti emotivno nestabilni zbog hormona i promjena u životu. Podrška u donošenju odluka, kao što su izbor škole ili prijatelja, može im pomoći da se osjećaju sigurnije. Tinejdžeri trebaju osjećati da se njihove emocije i misli shvaćaju ozbiljno, bez minimiziranja problema. Važno je učiti ih odgovornosti i pokazati im kako upravljati stresom i izazovima. Roditelji trebaju biti uzor u ponašanju, pokazivati poštovanje prema drugima i vlastitim vrijednostima. Pomažući u izgradnji pozitivnih socijalnih vještina i samopouzdanja, roditelji mogu pomoći tinejdžerima da se lakše nose s prtiskom vršnjaka. Na kraju, ljubav, prihvaćanje i povjerenje omogućuju djetetu da se osjeća podržano u svakom koraku odrastanja.
Kako pomoći djeci u učenju ?
Kako bi pomogli djeci u učenju, roditelji mogu stvoriti mirno i organizirano okruženje za učenje, bez distrakcija. Potičući redovito učenje i postavljanje ciljeva, djeca mogu razviti dobar radni ritam. Važno je biti strpljiv i ohrabrujući, slaveći male uspjehe kako bi im podigli samopouzdanje. Pomoć u razjašnjavanju gradiva ili traženje dodatnih izvora (kako online, tako i od učitelja) također može biti korisno. Uz to, djeca trebaju podršku u razvoju vještina upravljanja vremenom i motivacije za učenje.